Administracja


STUDIA DRUGIEGO STOPNIA
kierunek: ADMINISTRACJA (studia stacjonarne i niestacjonarne)

Program kształcenia dla kierunku studiów pn. administracja

  1. Nazwa kierunku studiów: administracja
  2. Przyporządkowanie kierunku studiów do właściwego obszaru kształcenia, wskazanie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, do których odnoszą się efekty kształcenia:
    1. obszar nauk społecznych,
    2. dziedzina: nauki prawne, nauki ekonomiczne,
    3. dyscyplina: nauki o administracji, prawo, ekonomia, nauki o zarządzaniu,
  3. Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
  4. Profil studiów: ogólnoakademicki
  5. Forma studiów: stacjonarne i niestacjonarne
  6. Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: magister
  7. Ogólne cele kształcenia
  8. W trakcie przeprowadzonego procesu kształcenia na kierunku administracja studia drugiego stopnia absolwent:
    1. w zakresie wiedzy:
      • zapoznaje się szczegółowo z działami prawa publicznego i prywatnego ze szczególnym akcentem na prawo administracyjne a także z teorią organizacji i zarządzania oraz makro i mikroekonomią.
    2. w zakresie umiejętności:
      • potrafi stosować prawo w działalności zawodowej, rozwiązując złożone problemy prawne.
    3. w zakresie kompetencji społecznych:
      • postępuje zgodnie z etyką urzędniczą, jest otwarty dla współpracy w organizacji i potrafi inspirować innych do działań.
  9. Wymiar praktyk zawodowych: 90 godzin. 8 ECTS
  10. Typowe miejsca pracy absolwentów
    Absolwent jest przygotowany do wykonywania pracy na stanowiskach samodzielnych i w ramach kierowania zarówno małymi komórkami organizacyjnymi, jak i całymi jednostkami organizacyjnymi; w urzędach administracji rządowej i samorządowej, organizacjach pozarządowych, a także w ramach funkcjonowania przedsiębiorców.
  11. Możliwość kontynuacji kształcenia:
    studia doktoranckie, studia podyplomowe, kursy doszkalające z zakresu danej dziedziny. Absolwent jest przygotowany do realizacji studiów doktoranckich w obszarze nauk społecznych oraz studiów podyplomowych( specjalistycznych).