Zasady przyjęć na studia


Studia I stopniaStudia II stopnia

  1. Rekrutacja na studia pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2019/2020 zostanie przeprowadzona na następujące kierunki:

1) Studia prowadzone na poziomie pierwszego stopnia o profilu praktycznym

Lp. Nazwa kierunku Forma studiów
Studia stacjonarne Studia niestacjonarne
1. Administracja X X
2. Architektura wnętrz X X
3. Bezpieczeństwo i higiena pracy X X
4. Filologia X X
5. Kosmetologia X X
6. Logistyka X X
7. Pedagogika X X
8. Pielęgniarstwo X
9. Techniki dentystyczne X X
10. Zarządzanie[1] X X

 

2) Studia prowadzone na poziomie drugiego stopnia o profilu praktycznym

Lp. Nazwa kierunku Forma studiów
Studia stacjonarne Studia niestacjonarne
1. Administracja X X
2. Logistyka X X

 

  1. Rekrutacja na kierunek „filologia” odbywa się na specjalności:

– filologia angielska (studia stacjonarne, studia niestacjonarne),

– filologia niemiecka (studia stacjonarne).

  1. Zastrzega się możliwość nieogłoszenia naboru na dany kierunek, stopień lub formę studiów. Decyzję w tej sprawie podejmuje rektor.
  2. Przyjęcia na dany kierunek i formę studiów odbywają się w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat.
  3. W przypadku niezgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów na dany kierunek lub kierunek i specjalność, nie zostaną one uruchomione. Senat w przypadku mniejszej liczby kandydatów pozostawia do dyspozycji rektora prawo decyzji o uruchomieniu studiów.

Z postępowania rekrutacyjnego są zwolnieni laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego na zasadach określonych w odrębnej uchwale Senatu.

  1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Uczelniana Komisja Rekrutacyjna powołana przez rektora.
  2. Od decyzji Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej przysługuje odwołanie do rektora w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia, określonych w niniejszej uchwale.

 TERMINY REKRUTACJI

  1. Rekrutacja kandydatów na studia może być przeprowadzona w naborze podstawowym oraz naborach uzupełniających. Nabory uzupełniające przeprowadzane są w przypadku niewypełnienia limitów przyjęć.
  2. Terminy rekrutacji na kierunki rozpoczynające kształcenie od semestru zimowego roku akademickiego 2019/2020:

1) 01.06.2019-31.07.2019 – obowiązkowa elektroniczna rejestracja kandydatów i przyjmowanie od kandydatów dokumentów,

2) 01.08.2019-02.08.2019 – przygotowanie list osób przyjętych i nieprzyjętych,

3) 05.08.2019 – ogłoszenie wyników.

  1. W przypadku niewyczerpania limitu miejsc na poszczególnych kierunkach rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca:

1) 05.08.2019-20.09.2019 – obowiązkowa elektroniczna rejestracja kandydatów i przyjmowanie od kandydatów dokumentów,

2) 23.09.2019-24.09.2019 – przygotowanie list osób przyjętych i nieprzyjętych,

3) 25.09.2019 – ogłoszenie wyników.

  1. Terminy rekrutacji na kierunki rozpoczynające kształcenie od semestru letniego roku akademickiego 2019/2020:

1) 15.01.2020-12.02.2020 – obowiązkowa elektroniczna rejestracja kandydatów i przyjmowanie od kandydatów dokumentów,

2) 13.02.2020 – przygotowanie list osób przyjętych i nieprzyjętych,

3) 14.02.2020 – ogłoszenie wyników.

 REKRUTACJA NA STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA

  1. Ustala się następujące warunki, tryb rekrutacji oraz zasady przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego i egzaminów wstępnych na I rok trzyletnich i trzyipółletnich studiów pierwszego stopnia:

1) Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy.

2) Podstawą przyjęcia na studia są punkty rekrutacyjne przyznawane kandydatowi zgodnie z ust. 5 za przedmioty określone w ust. 3, z których zdawał egzamin maturalny lub egzamin dojrzałości.

3) W postępowaniu rekrutacyjnym kandydat otrzymuje punkty za wyniki z przedmiotów z egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości, zgodnie z poniższą tabelą:

Kierunek Przedmioty
Administracja 1. język obcy

2. jeden z wybranych przedmiotów: język polski, matematyka, historia, fizyka, chemia, biologia, geografia lub wiedza o społeczeństwie

Architektura wnętrz 1. język obcy

2. jeden z wybranych przedmiotów: język polski, matematyka, historia, historia sztuki, fizyka, chemia, biologia, geografia lub wiedza o społeczeństwie

3. Ocena predyspozycji zawodowych odbędzie się w formie 1,5 godzinnych  warsztatów sprawdzających kreatywność i predyspozycje zawodowe

Bezpieczeństwo i higiena pracy 1. język obcy

2. jeden z wybranych przedmiotów: matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, historia lub wiedza o społeczeństwie

Filologia – filologia angielska 1. język angielski

2. jeden z wybranych przedmiotów: język polski, język obcy, matematyka, historia, fizyka, chemia, biologia, geografia lub wiedza o społeczeństwie

Filologia – filologia niemiecka 1. język niemiecki

2. jeden z wybranych przedmiotów: język polski, język obcy, matematyka, historia, fizyka, chemia, biologia, geografia lub wiedza o społeczeństwie

Kosmetologia 1. język obcy

2. jeden z wybranych przedmiotów: język polski, matematyka, historia, fizyka, chemia, biologia, geografia lub wiedza o społeczeństwie

Logistyka 1. język obcy

1.      2. jeden z wybranych przedmiotów: matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, historia lub wiedza o społeczeństwie

Pedagogika 1. język obcy

2. jeden z wybranych przedmiotów: język polski, matematyka, historia, fizyka, chemia, biologia, geografia lub wiedza o społeczeństwie

Pielęgniarstwo 1.      1. język obcy

2.      2. jeden z wybranych przedmiotów: biologia, chemia, matematyka lub fizyka

Techniki dentystyczne 1. język obcy

1.      2. jeden z wybranych przedmiotów: język polski, matematyka, historia, fizyka, chemia, biologia, geografia lub wiedza o społeczeństwie

Zarządzanie 1. język obcy

2.      2. jeden z wybranych przedmiotów: matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, historia lub wiedza o społeczeństwie

 

4) Jeżeli dla danego kierunku zostało wskazanych kilka przedmiotów z możliwością wyboru, kandydat otrzymuje punkty tylko za jeden przedmiot, z którego uzyskał najlepszy wynik.

5) Kandydat otrzymuje punkty rekrutacyjne według następujących zasad:

  1. a) egzamin maturalny, egzamin dojrzałości
Egzamin dojrzałości „Stara matura”

(oceny)

Egzamin maturalny

„Nowa matura”

poziom podstawowy

Egzamin maturalny

„Nowa matura”

poziom rozszerzony

Punkty

rekrutacyjne

2 30%-44% 20
3 45%-58% 40
4 59%-72% 30%-50% 60
5 73%-86% 51%-69% 80
6 87%-100% 70%-100% 100

 

  1. b) egzamin maturalny potwierdzony dyplomem IB (International Baccalaureate) wydanym przez International Baccalaureat Organization w Genewie
Poziom HL lub SL Punkty rekrutacyjne
2 50
3 60
4 70
5 80
6 90
7 100

 

  1. c) egzamin maturalny potwierdzony dyplomem EB (European Baccalaureate) wydanym przez Szkoły Europejskie zgodnie z Konwencją o Statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dn. 21.06.1994 r. (Dz.U. z 2005 r., Nr 3, poz. 10)
Wynik na dyplomie EB Punkty rekrutacyjne
0,00-5,99 0
6,00-6,50 30
6,51-7,00 40
7,01-7,50 50
7,51-8,00 60
8,01-8,50 70
8,51-9,00 80
9,01-9,50 90
9,51-10,00 100

 

  1. d) egzamin maturalny zagraniczny (np. Ukraina) – podstawą obliczenia wyniku kwalifikacji są wyniki uzyskane na:

– Atestacie, wyrażone w skali 1–12, są przeliczane jako matura na poziomie podstawowym,

– ZNO, wyrażone w skali 100–200), są przeliczane jako matura na poziomie rozszerzonym.

  1. e) w przypadku, gdy przy egzaminie maturalnym nie został określony jego poziom, kandydat otrzymuje punkty jak przy poziomie podstawowym.
  2. W przypadku, gdy kandydat na studia zdawał egzamin maturalny lub egzamin dojrzałości zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym pod uwagę brany jest poziom, z którego po przeliczeniu kandydat uzyska większą liczbę punktów rekrutacyjnych.
  3. Na studia stacjonarne przyjęci zostaną kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę punktów w ramach ustalonego limitu miejsc. Osobom, które nie zostaną przyjęte na studia stacjonarne komisja może zaproponować podjęcie studiów w trybie niestacjonarnym.
  4. Osoby, które pomyślnie przejdą postępowanie kwalifikacyjne, a nie zostaną przyjęte z powodu braku miejsc, zostaną wpisane na listę rezerwową, w kolejności uzyskanych punktów.

[1]Kierunek zostanie uruchomiony po uzyskaniu zgody Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

  1. Na studia drugiego stopnia może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów.
  2. O przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek „logistyka” może ubiegać się kandydat, który posiada dyplom ukończenia studiów inżynierskich.
  3. Podstawą zakwalifikowania na studia jest średnia ocen uzyskana podczas odbytych studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (wyliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
  4. O przyjęciu na I rok studiów decyduje miejsce kandydata na liście rankingowej, ustalone na podstawie średniej ocen, o której mowa w ust. 2, w ramach określonego limitu przyjęć na dany kierunek i formę studiów.
  5. Obywatele polscy, którzy ukończyli studia za granicą mogą ubiegać się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, jeżeli legitymują się zalegalizowanym lub opatrzonym apostille dyplomem lub innym dokumentem ukończenia uczelni za granicą, uprawniającym do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany, uznanym, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą lub na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów pierwszego stopnia.

ZASADY PRZYJĘCIA NA STUDIA

W WYNIKU POTWIERDZENIA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

  1. O przyjęcie na studia pierwszego lub drugiego stopnia mogą ubiegać się osoby, którym zgodnie z zasadami przyjętymi przez Senat, uczelnia potwierdziła efekty uczenia się.
  2. Kandydaci na studia z potwierdzonymi efektami uczenia się zobowiązani są do wzięcia udziału w poszczególnych etapach postępowania rekrutacyjnego określonych w paragrafie 9 i  10.
  3. Kandydat poza dokumentami, o których mowa w paragrafie 11 jest zobowiązany przedłożyć zaświadczenie o potwierdzeniu efektów uczenia się na określonym kierunku studiów, na który ubiega się o przyjęcie. Kandydat składa wniosek o potwierdzenie efektów uczenia się w terminie i na zasadach określonych przez Senat.
  4. Osoby, o których mowa w ust. 1, podlegają odrębnej procedurze kwalifikacyjnej.
  5. Dla kandydatów sporządza się, odrębnie na każdym kierunku i poziomie kształcenia, listę rankingową, biorąc pod uwagę średnią ocen uzyskaną w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się.
  6. O przyjęciu na I rok studiów decyduje miejsce kandydata na liście rankingowej, ustalone na podstawie średniej ocen, o której mowa w ust. 5, w ramach określonego limitu przyjęć na dany kierunek i poziom dla tych osób, z zastrzeżeniem art. 71 ust. 7 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

 ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO 

  1. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone w dwóch etapach.
  2. Etap pierwszy obejmuje:

1) obowiązkową elektroniczną rejestrację kandydatów na zasadach określonych w paragrafie 10,

2) wniesienie opłaty w terminie wskazanym przez uczelnię, za postępowanie związane z ubieganiem się o przyjęcie na studia.

  1. Etap drugi obejmuje:

1) przyjęcie od kandydatów dokumentów, o których mowa w paragrafie 11 oraz  12, w terminie wskazanym w paragrafie 5,

2) sprawdzenie poprawności wyliczeń punktów lub średniej z ocen oraz zgodności pozostałych danych kandydata z danymi podanymi przy rejestracji elektronicznej,

3) przygotowanie list osób przyjętych i nieprzyjętych na I rok studiów, w tym list rezerwowych.

  1. Niezłożenie w drugim etapie rekrutacji przez kandydata wymaganych dokumentów, w terminie określonym przez uczelnię, jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
  2. Uczelniana Komisja Rekrutacyjna może ogłosić, wraz z listą zakwalifikowanych do przyjęcia na określony kierunek, stopień i formę studiów, listę rezerwową z nazwiskami kandydatów, którzy będą mogli znaleźć się na liście zakwalifikowanych do przyjęcia, po zwolnieniu miejsc przez osoby przyjęte.

 ELEKTRONICZNA REJESTRACJA KANDYDATÓW

  1. Obowiązkowa rejestracja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej (dalej zwanej ERK) na stronie internetowej www.pwsz.com.pl.
  2. Rejestracja kandydata poprzez ERK jest warunkiem przystąpienia do postępowania rekrutacyjnego.
  3. W celu rejestracji kandydat:

1) zakłada konto rejestracyjne,

2) dokonuje wyboru kierunku,

3) wypełnia i zatwierdza kwestionariusz kandydata zawierający dane osobowe oraz zamieszcza kolorowe zdjęcie w wersji elektronicznej o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300dpi,

4) wpisuje wyniki egzaminu maturalnego/dojrzałości z przedmiotów, za które przysługują punkty rekrutacyjne lub w przypadku studiów drugiego stopnia uzyskaną średnią ocen,

5) wnosi opłatę za postępowanie rekrutacyjne, nie później niż do dnia zamknięcia rejestracji, na numer konta bankowego uczelni wygenerowany przez system.

  1. Kandydat jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy hasła dostępu do osobistego konta rejestracji. Uczelnia nie odpowiada za skutki udostępniania hasła osobom trzecim.
  2. Rejestrację internetową na studia uznaje się za wiążącą po wprowadzeniu przez kandydata wymaganych danych, wniesieniu opłaty za postępowanie rekrutacyjne. Konsekwencje błędnego wypełnienia pól formularza internetowego, ich niewypełnienia lub podania nieprawdziwych danych ponosi kandydat.

 WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Od kandydatów do przyjęcia na studia pierwszego stopnia wymagane są następujące dokumenty:

1) kwestionariusz kandydata zawierający ankietę osobową według wzoru określonego przez uczelnię,

2) kopia świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu uczelni), o którym mowa w art. 69 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,

3) jedna fotografia o wymiarach 35×45 mm, wykonana zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,

4) kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia,

5) zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (skierowanie dostępne w uczelni).

  1. Od kandydatów do przyjęcia na studia drugiego stopnia wymagane są następujące dokumenty:

1) kwestionariusz kandydata zawierający ankietę osobową według wzoru określonego przez uczelnię,

2) kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (oryginał do wglądu uczelni),

3) kopia suplementu do dyplomu (oryginał do wglądu uczelni) – dotyczy absolwentów, którzy ukończyli studia w latach, w których był on wydawany, a w przypadku pozostałych studentów wypis z indeksu,

4) jedna fotografia o wymiarach 35×45 mm, wykonana zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,

5) kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia.

  1. Złożenie zaświadczenia lekarskiego, o którym mowa w ust. 1 pkt. 5 z adnotacją, iż występują przeciwwskazania do podjęcia studiów na wybranym kierunku lub kierunku i specjalności stanowi podstawę niedopuszczenia do dalszego etapu postępowania kwalifikacyjnego.
  2. Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia wnosi opłatę ustaloną przez Rektora. Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi w przypadku przyjęcia na studia.
  3. Uczelnia może zażądać od kandydata przedłożenia dowodu wniesionej opłaty, o której mowa w ust. 4.
  4. Kandydat ubiegający się o przyjęcie na więcej niż jeden kierunek lub formę studiów zobowiązany jest do złożenia każdorazowo odrębnego kompletu dokumentów oraz dokonania wymaganej opłaty.
  5. Dokumenty składane są w Dziale Nauczania i Spraw Studenckich (ul. Zamkowa 4, pokój 24).
  1. Obywatele polscy, którzy uzyskali wykształcenie średnie za granicą mogą ubiegać się o przyjęcie na I rok studiów, jeżeli posiadane przez nich świadectwo uprawnia do podjęcia studiów wyższych w Polsce na podstawie art. 93 ustawy z dn. 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457 z późn. zm.).
  2. Obywatele polscy, którzy ukończyli studia za granicą mogą ubiegać się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, jeżeli spełniają przesłanki określone w art. 69 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

ZASADY PRZYJĘCIA NA STUDIA CUDZOZIEMCÓW

  1. Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia na warunkach określonych w dziale VIII ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Osoby te mogą ubiegać się o zwolnienie z postępowania rekrutacyjnego. Decyzje w tej sprawie podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna.
  2. Kandydaci podejmujący studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich, poza dokumentami określonymi w paragrafie 12 (dokumenty w języku obcym należy przetłumaczyć na język polski przez tłumacza przysięgłego), zobowiązani są dodatkowo dołączyć:

1) dokumenty potwierdzające spełnienie przesłanek określonych w dziale VIII ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,

2) w przypadku kandydatów na studia drugiego stopnia – przedłożenia dyplomu ukończenia studiów zgodnie z wymogami określonymi w art. 69 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,  w zakresie dyplomów wydawanych przez uczelnie zagraniczne odpowiednio stosuje się art.326 powołanej  ustawy.

3) dokument potwierdzający znajomość języka polskiego.

 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zasady pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne określa senat.
  2. Osoba przyjęta na studia niestacjonarne jest zobowiązana do uiszczania opłat za świadczone usługi edukacyjne w terminach i wysokościach ustalonych przez rektora.
  3. Studia stacjonarne są bezpłatne. Osoba przyjęta na studia stacjonarne jest zobowiązana do uiszczenia opłat za świadczone usługi edukacyjne jedynie w przypadkach określonych w ustawie.
  1. Informacja o warunkach i trybie rekrutacji na studia zamieszczona zostanie na stronie internetowej uczelni.
  2. Wyniki rekrutacji są jawne.

Studia I stopniaStudia II stopnia

Kandydat ubiegający się o przyjęcie do PWSZ AS w Wałbrzychu na studia pierwszego stopnia w terminie określonym w ogłoszeniu powinien złożyć w Dziale Nauczania i Spraw Studenckich (ul. Zamkowa 4, Wałbrzych) następujące dokumenty:

1) kwestionariusz kandydata według wzoru określonego przez uczelnię,

2) kopia świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu uczelni),

3) jedna fotografia o wymiarach 35×45 mm, wykonana zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, a ponadto obowiązkowo należy umieścić zdjęcie w wersji elektronicznej (20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300dpi) na portalu rekrutacyjnym uczelni, zgodnie z zamieszczonymi wymogami,

4) kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata,

5) dodatkowo zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (skierowanie dostępne w uczelni).

  • Złożenie zaświadczenia lekarskiego z adnotacją, iż występują przeciwwskazania do podjęcia studiów na wybranym kierunku lub kierunku i specjalności stanowi podstawę niedopuszczenia do dalszego etapu postępowania kwalifikacyjnego.
  • Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia wnosi opłatę ustaloną przez Rektora. Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi w przypadku przyjęcia na studia.
  • Uczelnia może zażądać od kandydata przedłożenia dowodu wniesionej opłaty.

Uwaga! Kandydat ubiegający się o przyjęcie na więcej niż jeden kierunek lub formę studiów zobowiązany jest do złożenia każdorazowo odrębnego kompletu dokumentów oraz dokonania wymaganej opłaty.

Kandydat ubiegający się o przyjęcie do PWSZ AS w Wałbrzychu na studia drugiego stopnia w terminie określonym w ogłoszeniu powinien złożyć w Dziale Nauczania i Spraw Studenckich (ul. Zamkowa 4, Wałbrzych) następujące dokumenty:

1) kwestionariusz kandydata według wzoru określonego przez uczelnię,

2) kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (oryginał do wglądu uczelni),

3) kopia suplementu do dyplomu (oryginał do wglądu uczelni) – dotyczy absolwentów, którzy ukończyli studia w latach, w których był on wydawany, a w przypadku pozostałych studentów wypis z indeksu,

4) jedna fotografia o wymiarach 35×45 mm, wykonana zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, a ponadto obowiązkowo należy umieścić zdjęcie w wersji elektronicznej (20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300dpi) na portalu rekrutacyjnym uczelni, zgodnie z zamieszczonymi wymogami,

5) kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata.

  • Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia wnosi opłatę ustaloną przez Rektora. Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi w przypadku przyjęcia na studia.
  • Uczelnia może zażądać od kandydata przedłożenia dowodu wniesionej opłaty.

Uwaga! Kandydat ubiegający się o przyjęcie na więcej niż jeden kierunek lub formę studiów zobowiązany jest do złożenia każdorazowo odrębnego kompletu dokumentów oraz dokonania wymaganej opłaty.

Terminy rekrutacji na kierunki rozpoczynające kształcenie od semestru zimowego roku akademickiego 2019/2020:

1) 01.06.2019-31.07.2019 – obowiązkowa elektroniczna rejestracja kandydatów i przyjmowanie od kandydatów dokumentów,

2) 01.08.2019-02.08.2019 – przygotowanie list osób przyjętych i nieprzyjętych.

3) 05.08.2019 – ogłoszenie wyników.

W przypadku niewyczerpania limitu miejsc na poszczególnych kierunkach rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca:

1) 05.08.2019-20.09.2019 – obowiązkowa elektroniczna rejestracja kandydatów i przyjmowanie dokumentów od kandydatów,

2) 23.09.2019-24.09.2019 – przygotowanie list osób przyjętych i nieprzyjętych,

3) 25.09.2019 – ogłoszenie wyników.

Terminy rekrutacji na kierunki rozpoczynające kształcenie od semestru letniego roku akademickiego 2019/2020 (Logistyka II stopnia):

1) 15.01.2020-12.02.2020 – obowiązkowa elektroniczna rejestracja kandydatów i przyjmowanie od kandydatów dokumentów,

2) 13.02.2020 – przygotowanie list osób przyjętych i nieprzyjętych

3) 14.02.2020 – ogłoszenie wyników.

Studia stacjonarne są studiami bezpłatnymi. Wysokość odpłatności za studia niestacjonarne ustala corocznie Rektor. Dotychczas opłata ta była najniższa w całym regionie wałbrzyskim. Nie pobieramy dodatkowych opłat typu wpisowe lub za egzamin dyplomowy.

Dowód opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł wniesionej na konto Uczelni
Bank Alior Bank 98 2490 0005 0000 4600 8764 0393

 

Zgodnie z zarządzeniem Rektora nr 20/2018 z dnia 25 maja 2018 r. opłaty za świadczone usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów na niestacjonarnych studiach pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2018/2019 (za jeden semestr) ustala się w następującej wysokości:

 

Studia pierwszego stopnia
Kierunek Opłata semestralna za usługi edukacyjne
Administracja 1 400,00 zł
Architektura wnętrz 1 400,00 zł
Bezpieczeństwo i higiena pracy 1 400,00 zł
Filologia (angielska) 1 300,00 zł
Kosmetologia 1 500,00 zł
Logistyka 1 400,00 zł
Pedagogika 1 300,00 zł
Techniki dentystyczne 3 800,00 zł
Studia drugiego stopnia
Kierunek Opłata semestralna za usługi edukacyjne
Administracja 1 400,00 zł
Logistyka 1 400,00 zł

 

Opłaty za usługi edukacyjne można wnieść w całości w następujących terminach:

1) za semestr zimowy – do 15 października 2018 roku,

2) za semestr letni – do 15 lutego 2019 roku, a w przypadku studiów drugiego stopnia rozpoczynających się od lutego – do 22 lutego 2019 roku.

Studenci mogą dokonać opłaty za usługi edukacyjne w ratach wg następującego harmonogramu określającego wysokość rat i termin dokonania płatności:

Semestr zimowy 2018/2019
Wysokość opłaty semestralnej I rata II rata III rata IV rata
Termin

płatności do:

15.10.2018 r.

Termin

płatności do:

15.11.2018 r.

Termin

płatności do:

17.12.2018 r.

Termin

płatności do:

15.01.2019 r.

1400,00 zł 400,00 zł 300,00 zł 300,00 zł 400,00 zł
1300,00 zł 350,00 zł 300,00 zł 300,00 zł 350,00 zł
1500,00 zł 450,00 zł 300,00 zł 300,00 zł 450,00 zł
3800,00 zł 1140,00 zł 760,00 zł 760,00 zł 1140,00 zł

 

Semestr letni 2018/2019
Wysokość opłaty semestralnej I rata II rata III rata IV rata V rata
Termin płatności do:

15.02.2019 r.

Termin płatności do:

15.03.2019 r.

Termin płatności do:

15.04.2019 r.

Termin płatności do:

15.05.2019 r.

Termin płatności do:

14.06.2019 r.

1400,00 zł 280,00 zł 280,00 zł 280,00 zł 280,00 zł 280,00 zł
1300,00 zł 260,00 zł 260,00 zł 260,00 zł 260,00 zł 260,00 zł
1500,00 zł 300,00 zł 300,00 zł 300,00 zł 300,00 zł 300,00 zł
3800,00 zł 760,00 zł 760,00 zł 760,00 zł 760,00 zł 760,00 zł

Zgodnie z zarządzeniem Rektora nr 8/2017 z 22 marca 2017 r. opłata za wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej wynosi 17 zł.

Wpłaty za legitymację należy wnosić na konto Uczelni
Bank Alior Bank 98 2490 0005 0000 4600 8764 0393

Dodatkowe informacje:
tel. 74 641 92 03
tel. 74 641 92 04
tel. 74 641 92 24
tel. 74 641 92 05

email:  rekrutacja@pwsz.com.pl